عکاسی تبلیغاتی بسیاری از ژانرهای عکاسی را مانند این که هنوز زندگی و مد را پوشش می دهد، پوشش می دهد، هدف از این نوع عکاسی جذب بیننده و برقراری ارتباط است.

تاریخچه عکاسی تبلیغاتی و تجارتی در دهه 1850 آغاز شد، اما با توجه به تکنولوژی آن زمان از محدودیت برخوردار بود. چاپ از محصولات به مشتریان به عنوان وسیله تبلیغاتی صورت گرفت. در دهه 1920 عکاسان از عکس های سیاه و سفید استفاده می کردند تا سال های 1950 وقتی که تولید رنگ غالب شد. در سال 1920 کمتر از 15 درصد آگهی های تبلیغاتی در مجلات توزیع شده عکس های کار کرده؛ تا سال 1930 تقریبا 80 درصد بود.

بعد از جنگ جهانی دوم با پیشرفت عکاسی تبلیغاتی ، درآمد و تولید توسعه یافت و منجر به بالا رفتن کیفیت عکس های بیشتر شد.

ادوارد استیچن یکی از تاثیرگذارترین اشخاص در پیشرفت عکاسی تبلیغاتی است او از اولین عکاسان برجسته در نیویورک در 1920 برای قراردادن قراردادهای تجاری در عکاسی تبلیغاتی بود.

فناوری دیجیتال کاملا تغییر کرده است. در حال حاضر تبلیغات عمدتا یک تصویر دیجیتال است که بر روی یک کامپیوتر ذخیره شده و با انواع ادیت و با وجود گزینه های بیشتر برای ایجاد روش های مختلف تبلیغاتی را ارائه می شود. از آنجا که عکس ها به صورت دیجیتالی تولید می شوند، عکاس و تیم خود می توانند در مدت زمان کم و فورا عکس ها را عکس ها را تهیه کنند.